GHID INFIINTARE FIRMA-SRL-FA-TI SINGUR FIRMA TA
Daca nu esti obisnuit cu birocratia si modul de functionare al Ofciului Registrului Comertului si vrei sa te ocupi singur de infiintarea firmei tale, am pregatit prezentul GHID de INFIINTARE FIRME-SRL, FA-TI SINGUR FIRMA Spre deosebire de procesul de infiintare a firmei tale printr-un prestator de servicii, atunci cand iti faci de unul singur firma , trebuie sa pregatesti singur intreg doasarul si sa iti asumi eventualele greseli in redactarea actelor si pregatirea dosarului.
Pentru a te ajuta in actiunea ta de ati infiinta o firma, am pregatit acest scurt ghid de infiintare a unei firme, SRL, cu pasii necesari care sa te duca la obtinerea cu succes la infiintarea firmei.
Mai jos vei regasi pasii necesari pe care trebuie sa ii urmezi :
1. GHID INFIINTARE FIRMA-SRL-FA-TI SINGUR FIRMA TA
-Primul pas, fa-ti o lista cu actele de care ai nevoie pentru infiintarea firmei(SRL)
Astfel, ai nevoie de acte :
Copii dupa actele de identitate ale asociatilor firmei;
Copii dupa actele de identitate ale administratorilor firmei;
O copie dupa contractul de spatiu in care firma urmeaza sa aiba sediul social. Sediul social este spatiul in care noua firma va primi toata corespondenta oficiala. Poate sa fie stabilit intr-o locatie privata a asociatilor, intr-o locatie inchiriata sau la sediul unui avocat. Daca alegi ultima varianta, trebuie sa stii ca durata maxima in care un avocat iti poate gazdui firma este de 12 luni;
Actul constitutiv;
Daca este cazul, un contract de comodat si adeverinta de la Asociatia de proprietari unde este stabilit sediul;
Declaratii ale asociatilor si ale administratorilor;
Specimen de semnatura al administratorului;
Legislatia este intr-o continua modificare , asadar, actele necesare pentru infiintarea firmei se pot modifica tot timpul. Tocmai de aceea, este bine sa verifici si aici https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv
inainte de a demara intregul proces.
2. GHID INFIINTARE FIRMA-SRL-FA-TI SINGUR FIRMA TA
Al doilea pas, rezerva o denumire!
Orice firma trebuie sa aiba un nume, iar aceasta trebuie sa fie inregistrata oficial. De regula, primul nume care ne vine in minte este rezervat sau se confunda cu altele care au fost rezervate.Este indicat sa iti alegi 3 denumiri, in ordinea preferintei, denumiri compuse din 2 sau chiar 3 cuvinte, pentru a evita confuzia cu alte denumiri.Rezervare se poate face direct la ghiseul ORC, si se elibereaza pe loc, sau online, prin transmiterea cererii pe email, la care atasati o semnatura electronica, sau prin aplicatia portalonrc, caz in care la fel trebuie sa aveti semnatura digitala.Pentru rezervarea direct la ghiseul ORC vei avea nevoie de cerere, vezi modelul https://www.onrc.ro/templates/site/formulare/11-10-181.pdf
si copia CI-ului tau.
3. GHID INFIINTARE FIRMA-SRL-FA-TI SINGUR FIRMA TA
Al treilea pas, stabileste sediul social!
Dupa obtinerea rezervarii denumirii firmei , trebuie sa iei o decizie asupra spatiului in care vei stabili sediul social al firmei. Asa cum am amintit, poate fi acasa, intr-un spatiu inchiriat sau la avocat. Locul in care stabilesti sediul social va fi cel in care vei primi toate notificarile din partea institutiilor statului si cel in care vei primi corespondenta de la parteneri.
Poti stabili sediul social intr-un imobil cu mai multe apartamente(bloc), caz in care ai nevoie de Acordul Asociatiei de Proprietari, modelul il poti vedea aici, https://www.onrc.ro/templates/site/formulare/11-10-160.pdf
In cazul in care iti stabilesti sediul social intr-un imobil de birouri nu ai nevoie de acordul vecinilor sau al asociatiei de proprietari, iar in cazul in care iti stabilesti sediul la adresa unui cabinet de avocatura nu ai nevoie de acordul Asociatiei de proprietari si al vecinilor deoarece stabilirea sediului social la adresa unui cabinet de avocatura are loc doar pentru societatii comerciale fara activitate la sediul social.
Daca sediul este stabilit intr-un imobil cu mai multe apartamente (bloc) si se desfasoara activitati economice la acel sediul, trebuie obtinut Acceptul Asociatiei de Proprietari si al vecinilor directi, sus-jos si stanga-dreapta, chiar daca la acel imobil nu este constituita o asociatie.
Dovada detinerii spatiului destinat sediului social al firmei se va face prin , actele de proprietate, in cazul in care stabiliti sediul social al firmei intr-o proprietate proprie, un contract de comodat sau inchiriere cu un tert daca va stabiliti sediul social in alta parte decat proprietatea personala, sau un contract cu un cabinet de avocatura daca va stabiliti sediul social la acesta.
4. GHID INFIINTARE FIRMA-SRL-FA-TI SINGUR FIRMA TA
Al patrulea pas, redactati Actul Constitutiv!
Redactarea Actului Constitutiv este foarte importanta, deoarece prin acest document asociatul unic/asociatii stabilesc modul de functionare al societatii, inclusiv modul de tinere al Adunarii generale a asociatilor, al modului de convocare al Adunarilor generale, al conditiilor de cvorum precum si al conditiilor in care se pot cesiona partile sociale si puterile admnistratorului.
Acest document va contine toate informatiile despre noua firma: datele de identificare ale asociatilor, forma de organizare a societatii, denumirea societatii, locul unde se afla sediile, obiectele de activitate, suma varsata sub forma de capital social, numele administratorului, perioada de timp in care administratorul isi poate exercita functia ( poate sa fie o perioada determinata sau nedeterminata), etc. Actul constitutiv este un act stufos, care trebuie sa fie redactat fara greseala.
Activitatile care a fi desfasurarea de firma ta ce vor fi descrise in Actul Constitutiv conform clasificarii Cod CAEN revizia 2 ( Clasificarea activitatilor din economia nationala). Firma va avea un obiect principal de activitate precum si mai multe obiecte secundare de activitate, conform decizie tale.
Capitalul social la un SRL este in prezent de minim 10 lei, contravaloarea unei parti sociale si la depunerea dosarului la ONRC pentru infiintarea firmei nu mai este necesara atasarea dovezii depunerii in banca a contravalorii capitalului social.Acesta se depune in banca dupa infiintarea firmei la ONRC, la deschiderea unui cont bancar pe numele firmei.
Modele de act constitutiv, cu asociat unic si cu mai multi asociati, puteti descarca de pe site-ul ONRC, de aici https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv
Actul contitutiv se semneaza sub semnatura privata, in cate exemplare doriti, de catre asociatul unic sau asociatii fondatori, pe fiecare pagina a acestuia.Daca se aduce ca aport la capitalul social un imobil, teren sau constructie, Actul constitutiv terbuie semnat in forma autentica la notarul public.
5. GHID INFIINTARE FIRMA-SRL-FA-TI SINGUR FIRMA TA
Al cincilea pas, completeaza declaratiile pe proprie raspundere si formeaza dosarul pentru ONRC
Asociatul unic sau asociatii unei firme trebuie sa indeplineasca anumite conditii pentru a infiinta o firma. In acest sens se vor da declaratii pe propria raspundere, in sensul ca indepliniti conditiile legale de a avea calitatea de asociat sau administrator al firmei, precum si specimenul de semnatura pentru administrator, dupa modelul de aici: https://www.onrc.ro/templates/site/formulare/declaratii/D3-v3_%20ANEXA%20Specimen%20semnaturi.pdf
In acest moment legislatia permite ca o persoana sa poata avea calitatea de asociat unic in mai multe firme.
Pentru autorizarea functionarii societatii dupa infiintare se va completa si o declaratie pe proprie raspundere, de catre asociat/administrator , ce va fi inaintata de catre ONRC catre ITM, APM, DSV, DSP, respectiv declaratia model 2 pe care o puteti vedea aici: https://www.onrc.ro/templates/site/formulare/11-10-167.pdf
6. GHID INFIINTARE FIRMA-SRL-FA-TI SINGUR FIRMA TA
Al saselea pas, depune dosarul la ONRC.
Cu toate actele si informatiile amintite mai sus trebuie sa creezi un dosar, pe care sa il depui la ONRC, Oficiul registrului comertului de pe langa Tribunalul aferent judetului in care isi stabileste sediul social firma ta. Daca totul este in regula, in cateva zile actele firmei tale vor fi gata si vei putea sa iti incepi activitatea.
Depunerea poate avea loc fizic, printr-un clasic dosar cu sina, prin transmiterea documnetelor prin posta sau online, in variantele prezentate mai sus, variante care necesita detinerea unei semnaturi electronice.Daca doresti sa depui dosarul printr-un prestator de servicii poti vizualiza aici servicii infintare firma https://www.hof.ro/infiintare-srl/
In dosarul cu sina, in plic sau in PDF-ul transmis online, se vor afla urmatoarele documente:
- Contractul de folosinta pentru sediul social – 1 exemplar (in original daca este Comodat sau in copie daca este Inchiriere);
- Acte proprietate pentru imobilul in care s-a stabilit sediul social – 1 exemplar in copie pe care veti scrie “Conform cu originalul” si veti semna. Daca aveti adeverinta de la Primarie, aceasta trebuie depusa in original.
- Acceptul de la asociatia de proprietari (daca la sediu nu se desfasoara nici o activitate, nu trebuie accept, in schimb trebuie declaratia de la punctul 4) , (listat fata-verso) – 1 exemplar in original;
- Declaratie lipsa activitate la sediu social – 1 exemplar in original, se da de catre Admnistrator/Asociat in cazul in care nu se va desfasura activitate la sediul social, caz in care nu este necesar Acordul vecinilor directi si al Asociatiei de proprietari, in cazul in care sediul social se stabileste intr-un imobil cu mai multe apartamente(la bloc)
- Declaratie lipsa Asociatie proprietari (daca in blocul respectiv nu s-a constituit o Asociatie de proprietari sau locatari) – 1 exemplar in original;nu este necesara daca nu se desfasoara activitate la sediul social
- Cererea de inregistrare – 1 exemplar in original;semnata de catre cel care depune cererea, admnistrator si/sau asociat
- Declaratia model 1 (daca nu se autorizeaza nici o activitate) – 1 exemplar in original
- Declaratia model 2 (daca se autorizeaza cel putin o activitate) – 1 exemplar in original
- Anexa 1 pentru vectorul fiscal – 1 exemplar in original;la infiintare toate societatile sunt microintreprinderi si nepaltitoare de TVA
- Specimenul de Semnatura – 1 exemplar pe care il veti semna in fata functionarului ONRC;
- Declaratie asociat fondator – 1 exemplar in original;
- Declaratie accept administrator – 1 exemplar in original;
Copie act identitate asociati – 1 exemplar (se specifica “Conform cu originalul” si semneaza);toate actele depuse in copie de semneaza conform cu originalul, cu numele celui care face confirmarea
Dovada privind rezervarea de nume – 1 exemplar in copie a formularului electronic transmis, sau in original daca rezervarea s-a facut la ghiseul Registrului Comertului.In cazul in care numarul de inregistrare al dovezii este precizat in actul constitutiv nu mai este necesara depunerea acestuia la dosar.
Sfaturi utile pe care trebuie sa le urmezi daca vrei ca afacerea ta sa fie un succes
Dupa ce ai primit actele noii tale firme, vrei sa iti incepi activitatea. Nu te opreste nimeni sa faci asta, insa pana la a avea activitate, trebuie sa pui la punct cateva lucruri prezentate anterior in prezentul ghid infiintare firma dar si:
Fii mereu la curent cu legislatia in domeniul in care activezi. Este bine sa ai o sursa buna de informare care sa te puna la curent cu toate noutatile. Atata vreme cat esti informat, riscul sa gresesti este mult mai mic.Te poti informa si prin abonarea la newsletter-e site-urilor de profil
Gaseste un contabil bun! Contabilitatea firmei este esentiala in relationarea cu institutiile statului.
Asigura-te ca ai toate autorizatiile pentru activitatea pe care o practici! Este posibil sa ai nevoie de autorizatii si aprobari Suplimentare fata de cele declarate prin declaratia model 2 de la ONRC Inainte de a incepe activitatea, asigura-te ca stii de toate si ca le ai pe toate. Amenzile in cazul in care iti lipsesc anumite autorizatii pot fi consistente si pot atenta la integritatea firmei.
Fa-ti un plan de afacere! Incearca sa faci un plan realist, de care sa te tii pe cat posibil!
Investeste cu atentie! Investeste in calitatea produselor si serviciilor pe care le folosesti si de asemenea, investeste in promovare. Poti sa iti faci un website eficient, sa investesti timp si bani in activitatea in retelele sociale sau sa gasesti diverse alte solutii care pot oferi rezultate. Atunci cand nu stii care sunt variantele care functioneaza cel mai bine, este bine sa incerci cate putin din fiecare.Asigurate ca ai cel putin 3 oferte de pret pentru serviciile care-ti sunt oferite, pentru a decide in cunostinta de cauza si sa fii convins ca ai facut cea mai buna alegere.Odata achitate serviciile banii au ,,zburat,, din mana ta si este tardiv sa-ti para rau.
Alege-ti cu atentie partenerii! Este bine, asadar, sa te informezi inainte de a incepe orice fel de colaborare, masoara de 3 ori inainte de a taia, vorba croitorului.
Fii organizat cu banii, cu actele si cu ideile firmei, precum si cu cu timpul tau, Atunci cand ai propriul business, administrarea timpului poate sa devina una dintre cele mai importante probleme.
Intotdeauna sa platesti la timp taxele catre stat! Este bine sa nu intarzii, in asa fel incat sa nu atragi penalizari si amenzi. Totusi impozitele din Romania sunt destul de mici, mai ales in randul microintreprinderilor. Impozitul pe cifra de afaceri are o valoare intre 1 si 3%, in functie de numarul de angajati, in timp ce impozitul pe profit este de 16% din profitul obtinut la sfarsitul anului fiscal.
Dupa cum ai vazut infiintarea unei firme este un proces care desi pare extrem de stufos, este relativ simplu.
Daca vrei sa te lovesti de aceasta provocare, noi iti stam alaturi, oferindu-ti ajutor in primul pas: acela de infiintare firma. Iti oferim servicii de infiintare firma online si te ajutam cu toate informatiile de care ai nevoie, in asa fel incat sa te bucuri din plin de noul tau business.https://www.hof.ro/servicii/